kasper.reismee.nl

Sevilla-Ronda-Malaga


Een week geleden zijn we in Sevilla uitgezwaaid en met de wind in de rug vertrokken naar het Zuid-Oosten. Een verregend fietspad en een vol gelopen tunnel zorgde voor enig oponthoudt. Maar na waden door regenwater en modder weer terug op het zadel. Ergens na het lunchen mijn fietshandschoen achterop laten liggen en kwijt geraakt... als het hier bij blijft...Het landschap veranderde van de vlaktes rondom Sevillanaargroene heuvels en later op de dag met uitzicht op besneuwde bergtoppen aan de horizon.Daar ergens moest Ronda liggen, onze volgende bestemming. Een beschutte wild kampeerplaats vinden was door de uitgestrektheid van het landschap erg moeilijk. De vijfde poging bij een boerderij was met half resultaat. We stonden bij een boeren echtpaar langs de oprit waar de vrouw het niet mee eens leek te zijn. De volgende morgen toen ze ons met bewondering uit de tent zagen komen, en ze verbaasd leken dat we de nacht overleefd hadden,was alle argwaan verdwenen en werden we uitgenodigd voor een geweldig ontbijt. De hele keukentafel stond vol, van koffie met koekjes tot toast met vers van het been gesneden ham. Dit zijn de verrassingen die je tegen komt tijdens het reizen. De route ging verder over een voormalige spoorbaan met 22 tunnels die soms en soms ook niet verlicht waren. Dit en een erg glad wegdek veroorzaakte een stevige val waar ik, Noa en een andere mountainbikstergelukkig alleen blauwe plekken aan over hielden. De route was door de zware regenval van de afgelopen weken soms erg slecht, zoals je ziet op de fotowaar de ingang van een tunnel bedolven is met stenen en modder.Het uitzicht was geweldig, valleien olijfbomen, amandel bomen en boven de bergtoppen gieren.Bij eenanderezoektocht naar eenslaapplaats belande we in een huisje in een prachtige vallei dat nog niet geheel was af gebouwd. Van de eigenaar mochten we er slapen enwe kregen de sleutel die we de volgende morgen onder de deurmat terug moesten leggen. In twee dagen, waarvan de laatste dag stevig klimmen, kwamen we in Ronda aan. In Ronda hebben we een dag in een hostel gezeten om de stad te kunnen bezoeken. Het was een geweldige ervaring.Vervolgens via een col van 1200m door de bergen naar Malaga gegaan. De afdalingen waren erg spectaculair en wanneer je omhoog keek kon je de gieren zien vlieven, blijven concentreren dus.. In twee dagen zijn we van Ronda naar Malaga gefietst waar we een couchsurf contact hadden. We werden op het busstation opgehaald en hebben twee dagen de stad kunnen bezoeken. Het verblijf 'op de couch' bij Davide en zijn huisgenoot was erg aangenaam en zo hadden we weer voor twee dagen een nieuw thuis. Vanaf hier heeft Noa vandaag de bus genomen, terug naar de wwoof farm in Tarragonna. Dit betekende datwe na drie weken samen reizen afscheid hebben moeten nemen. Het was moeilijk maar we hebben een mooie tijd gehad en voor mij een perfecte start om nu solo verder te gaan. In Malaga heb ik ook besloten mijn trompet, twee truien en de eerste routekaarten naar huis terug te sturen. Er waren te wijnig momenten om te spelen en het was alles bij elkaar een te groot gewicht hier in de berugen van Zuid-Spanje. Vanochtend door Daviden zijn vriend enthousiast uitgezwaaid met de belofte dat we contact houden. Noa fietste een stuk mee want die moest nog een benziene brander kopen in het centrum. Ik was de stad snel uit en de weg was rustig en ongelofelijk steil. Ik had op de kaart vier peiltjes omhoog zien staan maar had me niet gerealiseert hoe veel dit was. De route naar Colmenarliep van Malaga op zee niveau, naar bijna 1000m boven zee niveau in 12km. Hoe hoger je kwam hoe spctaculairder het uitzicht op Malaga, de Middellandse Zee en de omliggende bergen werd. De route naar Granada is erg zwaar maar het uitzicht op de besneuwde toppen van de Sierra Nevada geven me energie. Het is wreemd weer alleen te zijn maar het is ook een heerlijk gevoel, het is ultieme vrijheid. Na 60km vandaag om half vier vond ik het wel mooi geweest. Ik vond een goede plek bij een Engels gezin in te tuin. De twee jongetjes van het gezinzijn enorm druk en ik was bang dat ze boven op de tent zouden gaan springen. Dit is nog niet gebeurd... Ik heb binnen kunnen douchen, koken en internetten. Ik ga zo terug naar mij tent in de tuin en heerlijk slapen. Ik ben erg moe van de lange avonden in Malaga. Morgen een nieuwe dag in de richting van Granada. Ik heb net een tip gekregen ook de warm water bronnen in de buurt te bezoeken. Verder wacht ik bericht af van couchsurf aanvragen in Granada, het is zo een geweldig systeem! (www.couchsurfing/people/kaspero.com)

Ik ben heel benieuwd hoe het met iedereen gaat en ik wens iedereen alle goeds!



Ook nieuwsgierig naar de nieuwe Messenger? Download 'm hier

Reacties

Reacties

noa

holahola kasper!

ik ben heel blij dat je eerste nacht zon goed plek is geworden! ik heb nog veel aan je gedacht in de bus!
hopelijk kom je nog hele toffe mensen tegen (het landschap is soieso fantastisch!)
loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw altijd achter je.


liefs je fietsreismaatje

judith en albert

lieve kaper

wat fijn om te horen dat het goed gaat. Nu eindelijk alleen. Nog alles goed on your own? Lekker he?
op de foto"s ziet het er lekker warm uit. Is dat ook zo?
Ik herken soms stukjes avonturen, van het vergeten van de fietshandschoenen tot aan het kamperen in de tuin met kinderen om je heen springend...grappig ! Het ziet er nu wel heerlijk uit allemaal! Vergeet niet het Alhambra te bezoeken he? Ik ben vanochtend nog met de honden wezen wandelen het was erg leuk. Marijn was ook mee. veel plezier in granada!!!!!
liefs judith en albert

judith en albert

PS :Ga je ook door de bergen van de sierra nevada?

Nina

He lieve Kas,

Net weer n dag colleges achter de rug en lees nu je verhaal nog maar eens en bekijk je foto's voor de zoveelste keer, heerlijk!
Geniet van alles wat je mee maakt en ook een beetje succes nu je echt alleen op weg bent.

liefs Nina

liefs Nina

wiesje

Hallo Kasper
Te gek om te lezen dat jullie via Colmenar naar Malaga zijn gefietst. Wij waren daar vorig jaar mei.
Ons B&B was in Colmenar en het is daar best heel veel klimmen. Ik heb bewondering voor je. Je gaat vast het Alhambra bezoeken als je daar in de buurt bent. Er gaan heel heel veel mensen naar toe. Hessel en ik hebben er ook heel veel uurtjes doorgebracht. Geweldig mooi.
Jammer dat ik niet thuis was toen je belde. Maar des te leuker was het toen we terug van vac. kwamen en het andw.app. afluisterden jouw stem te horen. Fijn om te horen dat het zo goed met je gaat.
Met Hessel ging het uitstekend met het skieen. Daar waren we heel blij mee. Lieve Kas geniet van alles en het is heel leuk om je zo te volgen. Dat scheelt een beetje met het gemis. Dikke kus van mij en de groeten van Hessel.

Céline

Lieve kas,
Ik droomde vannacht dat je zomaar even bij ons binnen liep, gewoon om even langs te komen..en dat je daarna weer terug zou gaan naar spanje..Gek was dat!
Ik hoop dat het goed is gegaan daar in de hoge bergen!
Ik ben net terug uit vlieland..samen met mama drie daagjes geweest! Heerlijk was het!
Als we dan een fietstocht maakte langs het wad, moest ik vaak aan je denken!
lieve kas, succes met alles, en ik hoop dat het ook goed gaat nu je in je eentje bent!
kus

aaike

heej hunk,
al weer z'on mooi verhaal uit het verre spanje,
ik ga zelf voor men gevoel morge ook op vakantie maar dan voor een trainingsweekend naar belgie, seneffe. maar als je dit vergelijkt met dat van jou steld het natuurlijk helemaal niks voor.
ik sluit me trouwens helemaal aan met het geen wat noa zei, "loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw altijd achter je" het gaat je goed

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!