kasper.reismee.nl

Bonifacio-Florence

Dag beste lezers,

Na mijn lange verblijf op Corsica om te revalideren van mijn knie afscheid genomen van dit prachtige eiland. Mijn knie leek redelijk hersteld en ik kon weer normaal lopen en ook stukjes fietsen was geen probleem. Een vroege bus van Bonifacio naar Bastia-haven genomen om zo de drukke en smalle weg langs de oost kust te vermeiden. Vanaf Bastia de vier uur durende ferry naar Livorno, waar ik een couch had geregeld. Op de boot opgetrokken met twee oudere fietsers uit Brussel, leuke en gezellige mensen. Bij aankomst in Livorno moest ik twee en een half uur wachten op mijn couch vrienden die helaas nog een afspraak hadden en niet eerder konden komen. Uiteindelijk werd ik met een camper opgehaald door Luca en Eve, en Nano hun trouwe hond niet te vergeten. Ze waren heel aardig en Luca sprak aardig goed Engels. De fiets ging achter op de camper en we reden naar hun huis in het centrum van de stad, de bovenste etage van een groot pand. Ze waren in de dertig en woonden in een gescheiden deel van t huis van de ouders van Eve. De moeder van Eve was heel hartelijk en deed me denken aan de moeder uit de film La Meglio Gioventu. Een echte Italiaanse oma en volgens Luca de beste kok van Italie. Nina en Mama komen mij de 18e bezoeken in Florence waardoor ik vanaf Livorno veel tijd heb naar Florence te komen. Ik kon langer in Livorno blijven en dat heb ik gedaan. Het was pasen, dat in het katholieke Italie groots en met uitgebreid dineren gevierd wordt. Ik zat dus goed, met de beste kok van Italie en ook Luca een fanathieke kok! We hebben iedere dag uitgebreid en lang gedineerd. Een diner dat nooit ophoud want na het dessert wordt er een grappa, sterk alcoholisch drankje, gedronken, waarna een espresso en een stukje Italiaanse luchtige taart gegeten. Zondag alleen per trein Pisa en Luca bezocht, niet op de fiets route maar zeker de moeite waard gezien te hebben. Met Luca, Eve en hun vrienden naar een concert geweest dat een vreselijk hard rock concert bleek. Na een uur zijn we lachend weg gegaan. Verder met Luca Livorno bezocht en samen naar een jazz concert gegaan dat uitverkocht bleek, waarna we op straat een bier hebben gedronken en lang gepraat hebben. De Italiaanse vorm van uitgaan is erg leuk en speelt zich bijna allemaal op straat af. Je besteld een drankje, kan dan gratis hapjes pakken waarna je op de stoep of op straat gaat staan om te socializen. Uiteindelijk van vrijdag tot dinsdag hun couch gesurfd en een erg goede tijd gehad al soms een beetje verveeld. Op disdag voor het eerst sinds bijna twee weken weer gaan fietsen! De eerste kilometers voelde geweldig, weer terug op de fiets! Helaas voelde ik na 10km iets specefieks terugkomen... een zelfde pijn in mijn knie. Na een paar uur was de pijn geheel terug en moest ik stoppen om het niet te forceren. Ik baalde erg want ook na een rust van bijna twee weken bleek er niets veranderd en hoe lang zou ik nu rust moeten nemen om verder te kunnen? Gelukkig een mooie plek gevonden voor de tent, bij Nederlanders met appartement verhuur in Toscaans landschap. De volgende dag toch rustig gaan fietsen richting een camping 40km verderop. Vanaf daar de volgende dag in 20km naar Florence gefietst. Heel rustig en heel wijnig fietsen is te verdragen maar zodra het zwaarder wordt begeeft de knie het... In Florence een hostel gevonden om twee dagen te wachten op mama en Nina. Ik heb veel na gedacht over HOE NU VERDER? Het is mogelijk dat het na opnieuw een lange rust periode beter wordt maar daar heb ik geen zin meer in. Als ik na twee weken rust nog steeds niet gewoon kan fietsen gaat de lol er af. In je eentje of zonder echt goede contacten, lang op een plek blijven is ook eenzaam. Daarom besloten mijn mooie reis in Florence af te sluiten en vanaf hier het vliegtuig terug te nemen samen met Nina en mama. Het was een zware beslissing maar ik denk dat dit beter is. Ik heb een prachtige drie maanden gehad, die ik nu samen met mama en Nina in Florence ga afsluiten. Ik heb 3960km gefietst, Portugal, Spanje, Frankrijk(Corsica), Italie bezocht en vele bijzondere en leuke mensen ontmoet, die ik nooit meer zal vergen. Ik heb een ticket geboekt en dit betekend dat ik woensdag weer in Arnhem ben.

Tot snel allen, Kasper

Reacties

Reacties

Lennart

Kasper,

Ik ben erg verbaasd dat je woendag al terug bent! Ongelovelijk! Het feit dat je het 'einddoel niet hebt gehaald laat denk naar mijn mening duidelijk zien dat je je doel WEL hebt behaald, namelijk het proces waar het jou om ging. Het is natuurlijk prachtig dat je zo'n fantastische reis op een hoogtepunt mag afsluiten. Ik zie er naar uit om al de verhalen te horen.
Groetjes en goede terugreis!

lennart

Isa

Hoi Kasper,

Ik heb al in geen eeuwen meer iets van me laten horen, maar ik heb je blog natuurlijk steeds gelezen en er van genoten. Ik baalde met je mee toen ik over je knie las, wat een pech! Maar je hebt een prachtige reis gehad, dus denk maar aan al het goede dat je hebt mee gemaakt.
Ik zit nu ook in de laatste dagen van mijn reis, ben nu in Frankrijk, en maandag ben ik weer in Nederland. Noa is er zondag, en zo kunnen we elkaar misschien helpen om over de heimwee naar het reizen heen te komen :P.

Eerst maar even bijkomen van alles, en dan hoop ik je snel weer te zien!

Liefs van Isa

Nico

Hey Kasper,

shit man, das balen. Wat jammer. Het ging zo lekker, en na wat gewenningsprobleempjes zat je er volgens mij heel lekker in. Jammer dat je knie nu roet in het eten gooit. Maar ja, het lichaam laat zich niet dwingen, en ik denk dat je er heel verstandig aan hebt gedaan het besluit te nemen te stoppen. Het voelt misschien als teleurstelling, maar ik denk dat de kracht van de mens niet zozeer zit in de prestaties die hij levert als wel in het feit dat hij zijn beperkingen onder ogen kan zien. Met je verstadn een beslissing nemen die tegen je gevoel in gaat is een overwinning op jezelf!

Dus kop op, en kom snel weer thuis. Er zitten hier volgens mij een boel mensen te springen om je weer te zien! ;-)

Tot gauw.
Groetjes,
Nico.

Wolke

Kasper,

Ik hoorde van ivana dat er een kans was dat je terug zou komen, gisteren was dat. Als nog een schok dat je woensdag alweer terug bent. Het lijkt zo onrealistisch. Dat voor zo'n stomme knie. Je drive heeft je nooit genekt, maar door zo'n situatie waar je niks aan kunt doen. Ik heb genoten van alle verhalen die me achterop je fiets zette. Vind het echt rot voor je, maar hoop dat je je zegeningen durft te tellen. Ik zie er naar uit je weer te zien. Ik gun je nog een paar prachtige dagen met moeder en zus.


Ciao.....

noa

hey kas!

jee man! jeemig.
nou iig leuk om je gauw te zien :)
ik heb je ook niet op de hoogte gehouden, maar ik ga ook met het vliegtuig terug. deze dinsdag. want dat met johannes fietsen zag ik uiteindelijk niet meer zitten want ehm nou dat vertel ik wel in ned ;) en tot nutoe ben ik dus nogsteeds op de boerderij en wilde afgelopen woensdag de bus nemen maar ze wilden me niet mee nemen vanwege mn fiets... dus nu moet ik ook wel met het vliegtuig.
mij koste het regelen van deze terug reis enorm veel energie en humuer en ik hoop dat dat bij jou niet zo is! laat je niet klein krijgen he?!
verder krijg je nog de groetjes van figueres en rafel!
tot in nederland en ik vind je heel cool.
liefs noa

Mabooti Mohamed

Heb tijdensnfietsreizen soms ook lst gehad van mijn knie door overbelasting.
Het binnemen van 1 onstekkingsremmer s'vonds deed wonderen
HET STAAT JE VIJ OM HET TE PROBEREN; IK GEBRUIKTE mobic
Groetjes

aaike

heej kas,

vanmiddag tussen de trainingen door werd ik in eens gebeld door een jongen uit australie, brand. het apparte was dat ik van hem moest horen dat jij woensdag terug zou komen. ik kan me voorstelle dat het zuur aanvoeld om de beslissing te maken om te stoppen. maar ik sluit me wel aan bij lennart dat het je ging om de reis en de ervaringen. dus zodra je terug bent zullen we maar snel wat afspreken om lekker bij te praten.

groetjes mij

Justine

Ha Kasper,
Oma bracht me op de hoogte, ik was lichtelijk verbaasd maar aan de andere kant ook weer niet, want je hebt inderdaad heel wat kilometertjes weg getrapt de afgelopen drie maanden... tja, en het lijf heeft daar zo nu en dan wel wat in te zeggen zoals nu dan met je knie. Er komt vast nog wel een moment waarop je de fiets-draad weer op zult kunnen pakken en je tocht hervat. Maar zalig je binnenkort weer te kunnen zien en spreken. Heb het goed en tot spoedig,

Dikke zoen,

Justine

massimo from ferrara (italy)

i am the guy you met at Montespertoli camp last week. Unfortunately i don't speak dutch, but i translated your post with google, and i see your trip is over due the heavy problem at your knee.
I think you was very brave and able to travel around Europe for about 4000 km and you must be proud of your adventure.
Good luck for university and i wait you in my town in one of your next holidays.
You see i don't speak dutch but english is not very better.
Ciao.
Massimo And Livia

Mabooti Mohamed

spijtig maar een moedig beslissing. zorg je goed en geniet met de falillie na je terugreis.
Hopelijk horen we wel later van je nieuwe plannen

timme

jeetje man wat een drama.. je was zo soelep bezig en je genoot er zo van!
maar nl zal je weer in zijn armen nemen ondanks dat je ons hebt verlaten ;)

tot snel dikke zoen tim,
kom je met koninginnendag naar amsterdam?

lijkt me gezellig

Laura

Dag Kasper!!

Ik heb zo heel af en toe eens een verhaal gelezen, en dat is heerlijk, ik waan me even op vakantie als ik het zo hoor...
Ik vind het ontroerend dat je nu moet stoppen, want je verteld er heel erg eerlijk over!

Zelf ben ik nu in Granada dus ik heb met bijzonder veel plezier je kleine verhaaltje over de stad gelezen. Heel herkenbaar en heel erg leuk, het lijkt me heerlijk om het samen nog een keer nostalgisch over granada te hebben.

heel veel plezier nog, geniet met volle teugen en tot ziens.

liefs! laura

Melle

Hey Kas,

Little late but I was checking your bog today and was really surprised to read you went home! You're not the only one, also Linde went home due to a bruised rib. Everything ok with your knee? I'm looking forward to our vacation together and hear the stories you haven't written on your blog!
Good luck with the travel withdrawal (strange translation of 'afkicken')

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!