kasper.reismee.nl

Morella-Girona

Meer dan een week geleden in Morella mijn laatste verhaal geschreven. Terug in het hostel Luis ontmoet, een tijdelijke werknemer. Hij was aardig en geintresseerd in mijn tocht. In het hostel verbleven verder nog 60 jongeren uit Valencia, op training fietskamp. Daarnaast was ik de enige... Het was gezellig met Luis en hij had twe adressen voor me waar ik zeker langs moest gaan. Een was erg van de route af hoog in de Pyreneën en vanwegen de sneeuw nu niet mogelijk. Het andere adres heb ik eergister bezocht! Vanuit Morella door mist en dreigende luchten een mooie en rustige route gefietst, bergen en dalen. Op een camping in Arnes voor veel te veel geld gekampeerd. Met het tikken van de regen wakker geworden en een regenachtige fietsdag gehad. Het landschap was erg mooi en de weg rustig. In een groot groen dal een klein verlaten huisje gevonden waar ik een nacht in het stro heb geslapen. Die dag met Noa sms contact gehad en ze is nog steeds op de bio farm in Valls. Dat is niet ver van hier en daar ga ik haar bezoeken. 2 maart inmiddels. Door de bergen van Cataluña eerst naar Montblanc en vervolgens naar Valls gefietst. In Montblanc gezocht voor een nieuwe buitenband maar alles was dicht. Het kleine stukje naar Valls op de routebeschrijving van Noa per sms gefiets. Natuurlijk helemaal verdwaald en drie uur gedaan over de 18km, die wel iets meer werden. Een politie agent liet mij nog 112 bellen voor informatie in het Engels. Erg grappig. Uiteindelijk belde Noa mij terug en was ze er binnen een kwartier. Op de farm me bij Noa in de tent gestationeerd en drie dagen op de farm gebleven en mee gedraaid in het wwoof systeem. Dat betekend werken op de boerderij tegen kost en inwoning. Het was erg leuk en ¨ontspannend¨. Verder daar veel, vaak en lekker gegeten! De laatste twee dagen was er storm en ook op de dag van vertrek waaide het erg hard. Na 20km van Valls was ik bijna van plan terug te keren omdat ik soms van de fiets werd geblazen. Uiteindelijk door gefietst en toch 60km kunnen fietsen. Een wandelpad ingeslagen en in een dennenbos mijn tent opgezet. Die ochtend Luis gebeld en ik wordt morgen verwacht bij zijn vriend 70km van hier. De volgende dag dus naar vriend Pep gefietst. Hij woont in een geweldig groot huis samen met veel verschillende ander mensen, in een soort commune. Daarnaast is het complex een appartement voor groepen. Het was in alternatieve sferen en een beetje antroposofisch, mmm lekker. Ik had mijn eigen kamer en kon mee genieten van luch(kip, artisjokken, brood, salade, wijn en taart), diner en ontbijt. Allen gigantisch en Bourgondisch. De volgende dag niet veel zin deze luxe en rustplaats te verlaten. Toch weer de handen aan het stuur en op richting Girona. Gister 45km voor Girona bij een boerderij gevraagd mijn tent op hun land op te zetten. De tent stond bijna toen ze me uitnodigde binnen te slapen en vanavond mee te eten. Het was weer heerlijke luxe en ze waren erg aardig. Vanmorgen moest de hele familie wel om 07.00uur de deur uit. Dit betekende voor mij om zeven uur op de fiets en om 10.00uur in Girona! Ik had een afdaling van een uur, 30km ¨zonder te trappen¨. Ik had het adres gekregen van een youthostel maar deze was helaas vol, daarom het pension ernaast genomen voor iets meer geld. De stad is mooi al is het historisch centrum klein, vooral de Joodse wijk is pitoreque. Morgen over de route national naar Figueres want andere wegen zijn er niet. Vanaf daar een kleine route parralel aan de grote weg de Pyreneën over, maar dat overmorgen. Dan ben ik er bijna...

Reacties

Reacties

Céline

Lieve Broer,
Ik vind het zo leuk dat je steeds van die lieve mensen ontmoet! Geweldig dat iedereen zo aardig voor je is en je van die mooie slaapplekken hebt. Maar aan de andere kant zag dat slaapplekje in het stro er ook wel heel idyllisch uit! Doet me denken aan de drie daagse...
Gelukkig heb je ook niet elke dag zwedenwandelkamp eten...het klinkt lekker wat iedereen daar voor je kookt!
Ik denk veel aan je, en vind het heerlijk om te lezen dat je het zo fijn hebt!
geniet ervan,
liefs Céline

Nico

Hee Kas,

wat een mazzel heb je de hele tijd. Nu de Pyreneeën in, dat wordt vast afzien. Zet hem op jongen!!

Groetjes,
Nico.

Mila

Hee Kas,
Ik lees elke keer met veel plezier je verhalen.
Uit alles kun je opmaken dat je het super naar je zin hebt in Spanje. Je hebt de wind in de rug!
Vanochtend zag ik een skiwedstrijd in Are, daar ligt natuurlijk nu sneeuw. Een totaal ander plaatje dan van de zomer. Ik moest weer even terugdenken aan Zweden.
De Pyreneeen, afzien zal het zeker worden. Maar de alles om je heen zal mooi zijn!
Liefs
Mila

Melle

Ha die kas, hoe krijg je 't toch elke nacht weer voor elkaar.. dat geluk 'afdwingen' gaat je behoorlijk goed af;) perpignan kan je overslaan, daar gaan we in de zomer toch weer heen. morgen nog de verjaardag, wel de fransen trakteren

Groetjes, melle en t-mobile

Justine

Lieve Kasper,
Ik fiets met je mee door weer en wind een uur lang afdalen zonder te trappen, dat lijkt me een bijzondere ervaring na het vele gezwoeg door storm en regen, lekker! Heb een zalige verjaardag morgen met je lief, geniet ervan; heel bijzonder zo ver van huis maar toch ook heel veel thuis...

Dikke zoen en tot spoedig,

Justine

Jan-Willem

Lieve, stoere Kas,

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je een gezelige en lekker ongebruikelijke verjaardag hebt met nieuwe vrienden daar. Ook gefeliciteerd met je mooie tocht en je mooie ervaringen. Hartstikke stoer man! Geniet ervan en veel succes met de bergetappes.

Hartelijks en groets,


Jan-Willem

Lennart

Kasper,

Gefeliciteerd met je 19e verjaardag!

groetjes,
lennart

Ann

Hallo lieve Kas

Proficiat met je verjaardag,een byzondere dag zo anders dan je gewend bent.Ik geniet van je reisverslagen.In het begin was ik wat bezorgd maar nu chapeau Kas.Je foto"s zijn geweldig ik heb ze al vaak bekeken.Lieve Kas een goede voortzetting van je reis .veel liefs,
Ann

Nina

Lang zal hij leven, lang zal hij leven, lang zal hij leven in de gloria, in de gloria, in de gloria, hieperdepiep.... HOERA!!!!!

Kas wil je toch nog wel graag wakker zingen hoor, dit jaar dan maar via de digitale route, ook leuk voor een keer!

Hele fijne dag, verjaardagskus Nina

Oma Lida & Justine

Lieve Kasper,
Hartelijk gefeliciteerd met jullie beider verjaardagen.
Hele fijne dagen met mooi weer toegewenst en geniet ervan,

Veel liefs van Oma

Kasper,
Zoals eerder van mij, van harte heel veel plezier!
Dikke zoen,
Justine

Idrissa

Lieve Kasper,
Hartelijk gefeliciteert met je verjaardag, je weet wel dat je ver van ons vandaan bent en dat ik je veel mis,

Liefs Idrissa

Céline

Lieve Kasper,
Ik heb je al gesmst..maar je weet het nooit, zo ver hier vandaan..Dan nog voor de zekerheid zo.

GEFELICITEERD LIEVE BROER!

Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad, geniet nog van het laatste stukje!
liefs

Lotte

ik hoop dat je vandaag een heerlijke verjaardag hebt gehad en nog volop gaat genieten van de komende vele dagen :)
gefeliciteerd !
liefs, Lotte

bert geurkink

kasper jongen!
gefeliciteerd met de verjeurdag!!

wat is het toch geweldig
met je mee te mogen reizen
in je verhalen en fotoos.

jaloersmakend/inspirerend
het doet de motregendagen oplichten...

hier nu ook schoorvoetend wat geur en kleur in het
landschap
en kwetterende vogels die het hoofd wat wijder maken...

sterkte met de hobbels die nog komen
en geniet ook voor ons achterblijvers!

groet en verjaarskussen van
ineke,anna,jacob
en van mij,

b e r t g.

CIAO BELLO!

Mohamed Mabooti

hallo, Kasper.
Kreeg deze link van mijn kameraad Erik die jou in gerona heeft ontmoet. we volgen u verslagen op de voet en wensen u veel succes tijdens de reis.
groetjes
mohamed

René en Lutgart (Gent)

Hallo Kasper,
GELUKKIGE VERJAARDAG!, een dagje erna toegewenst is misschien ook nog wel leuk. En vandaag verjaart er dan nog iemand. Geef maar door dan ook, Kasper! Een boeiende, deugdoende en prettige tocht verder nog!

judith

lieve broer
als nog gefeliciteerd met je 19e verjaardag
ik hoop dat het een leuke dag met ivana word.
je reis verhalen zij echt heel leuk om te lezen ik word weer heel blij als ik ze lees!!!!!!
als je dit nog leest vandaag de felicitaties aan ivana

liefs judith

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!