kasper.reismee.nl

de Algarve en de zon

Allereerst bedankt voor alle leuke en positieve steunbetuigingen na mijn laatste bericht. Er zijn een paar dagen gepasseerd en daarmee situaties veranderdt. Na de eerste slechte fietservaring heb ik de volgende dag de bus genomen naar Faro, de Algarve. Op zoek naar beter weer en betere fiets omstandigheden. In Faro overnacht in een hostel en die zelfde avond uit eten geweest samen met een ongelofelijke nerd uit de VS die ik ontmoette in de bus. Diezelfde avond ook contact gehad met Noa die de volgende morgen zou beginnen met werken op een wwoof farm in Aljazur, vaarvoor ze in Faro werd opgehaald! Hier zag ik een kans en ontmoette haar s ochtends op het station. Het was leuk elkaar na lange tijd te ontmoeten, dit twee weken eerder dan gepland... We moesten snel besluiten nemen want haar pick-up met chaffeur stond al klaar. We besloten samen drie dagen op de farm te gaan werken waarnaa we samen richting Spanje zouden gaan. Zo gingen beiden fietsen in de pick-up en reden we met veel tussenstops naar de west kust van Portugal, Aljazur. De farm is een soort van grote tuin gelegen in een vallei aan de atlantische oceaan. Het is het project van een Astralier (goede surfer) die vier jaar geleden begon met het geven van yoga en surf kampen. De tuin moet gaan dienen als groente en fruit bron voor alle gasten in de zomer periode. Tegen kost en inwoning wieden wij morgen onze laatste dag onkruid en genieten wij van het heerlijke weer en de straffe zee wind. De kust is geweldig mooi, hoge golven en hoge kliffen. Gister avond hebben we samen met Laurie, de Astralier, op een kampvuur groenten en kip gegrild en deze avond zitten we bij hem thuis. We hebben net gegeten en Ik heb net een douche genomen. Morgen de laatste dag werken, fruit bomen (veigen, sinaasappels, mandareinen enz. ) met plastic tegen de wind beschermen... PS Het is citrus vruchten tijd! Overmorgen op fiets via de punt van Portugal, omhoog en dan naar het Oosten richting Spanje. Hoe lang we samen gaan fietsen is nog niet duidelijk, maar zolang als het leuk is. Alle goeds en tot het volgende bericht.

Reacties

Reacties

Nico Lippe

Hoi Kasper,

fijn te lezen dat je na je slechte start een goede herkansing hebt gehad. Ik hoop dat je na je eenzame ervaring een beetje voorbereid bent op volgende eenzame ritten, dat zal vast wel vaker gebeuren. Maar je zult ook vast weer leuke, interessante, aardige en gastvrije mensen tegen komen.
Zaterdagavond was ik in het Musis naar een concert van het Charivari trio. Daar waren Jolanda, Albert en Judith ook. Tijdens het tweede gedeelte heb ik heerlijk met Jolanda geswingd. zo maak je hier ook nog eens wat mee! ;-)

Groetjes en een goeie reis,
Nico.

tim

he klasse kas...

klinkt mooi man, geniet met volle teugen van alles, ook van de minder aangenamen momenten.

dikke zoen tim

Wolke

Hey kas, wat is het toch heerlijk om zo af en toe een verhaal te krijgen uit het zuiden. Het houd me af en toe van de straat en met mijn neus uit de boeken. Het klinkt heerlijk om te kunnen eten van een kampvuurtje... Regelmatig denk ik aan je als ik hier door weer en wind naar zutphen fiets. Ik hoop dat je de wind in de rug hebt komende tijd, letterlijk en figuurlijk.
Goede voortzetting van je reis en bedankt voor de verhalen,


Wolke

Wiesje

Hallo Kasper
Geweldig dat je nu mooi weer hebt. Een goede zet van je om met de bus naar het zuiden te gaan. En nu samen met Noa een stuk op te fietsen. Het is heel leuk om zo via de mail met je mee te "fietsen". Kas geniet en doe de groeten aan Noa. Knuf w.

Damièn

Hey Kasper!
Gelukkig is gaat je reis weer vrolijk verder na je eerste bikkelmomenten. Klinkt allemaal erg leuk, eigenlijk wel grappig dat je nu wéér bezig bent met het fruit waar je net maandenlang in hebt gehandeld in het koude Nederland :)

veel plezier en succes met je volgende avonturen!

Groet,
Damièn

marcos

Hola Kasper, you are a machine, good travel and enjoy when you go down in the road. When you will come back: english version pleaseeeee. See you in Amsterdam

Anna

Hee Kas!

hoe is het met je?
ik hoorde dat je een knieblessure had! :O
ik hoop maar dat het niet al te ernstig is, veel beterschap hé!!

ik hoorde net van Ineke dat je op Corsica zit!
wauw!
daar wil ik echt al mijn halve leven heen!
hoe is het daar?
ik hoop dat je snel door kan met je reis!

heel veel liefs van Anna en Ineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!